۱۳ دی ۱۳۹۳، ۹:۳۸

مسعود کیمیایی:

«داش آکل» و «رضا موتوری» را در نوشهر نوشتم

«داش آکل» و «رضا موتوری» را در نوشهر نوشتم

نوشهر - مسعود کیمیایی نویسنده و کارگردان سینمای ایران، گفت: فیلمنامه فیلمهای «داش آکل» و «رضا موتوری» را در نوشهر نوشتم.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود کیمیایی جمعه شب در پنجمین شب نشان نیما در سالن اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران در نوشهر با ابراز قدردانی از مهرورزی نوشهری ها بیان داشت: هنوز هم وقتی مهر شما را می بینیم، این مهر، استخوان هایم را می ترکاند.

وی با بیان اینکه نه فیلم برایتان ساختم و نه شما را تماشاچی دیدم یادآور شد: در فیلم هایم با هم حرف زدیم و من نیز از مردم کشور خودم، چیزهای زیادی یاد گرفتم.

مسعود کیمیایی با گرامیداشت یاد و خاطره نیما یوشیج شاعر پراوازه شعر و ادب پارسی گفت: تاریخ نیما را دعوت نکرده بلکه نیما تاریخ را دعوت کرده است و نیما در ادبیات ما جایگاه بسیار وسیعی دارد.

وی گفت: نیما فقط در اوزان دست نبرد و تنها با وزن کار نداشت بلکه وسعت تفکر وی مطرح است و فرم برایش مهم نبود و بهم ریزاننده بود نه به قصد بهم ریزی بلکه به قصد نیمایی بودن.

کارگردان سینمای ایران با بیان اینکه از اواخر دهه ۱۳۳۰ کارم را در فیلمسازی شروع کردم گفت: اولین فیلمم با عنوان بیگانه بیا را در سن ۲۴ سالگی ساختم و در ۲۶ سالگلی نیز فیلم قیصر را ساختم.

کیمیایی با بیان اینکه از نوشهر خاطرات زیادی دارم گفت: داش آکل و رضا موتوری را در این شهر نوشته ام.

شب نشان نیما با همت موسسه مردم نهاد نیما برگزار شد و در آن از خدمات مسعود کیمیایی در عرصه فیلمسازی، رویا نونهالی بازیگرد سینما و تئاتر، رقیه بهزدای محقق و اندیشمند و جمعی از هنرمندان استان مازندران تقدیر شد.

همچنین در این شب، یاد و خاطره ماه گل مهر بانوی فقید تئاتر ایران گرامی داشته شد.

کد خبر 2454506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha